Alles over Spanje

Zonovergoten Spanje biedt werkelijk voor ieder wat wils. De ellenlange kust met heerlijke stranden, de prachtige steden en schilderachtige dorpen vol culturele highlights, het aangename klimaat en de temperamentvolle bevolking, die altijd in is voor een feestje. Ontdek de vele gezichten van Spanje en vergroot jouw kennis over één van de meest populaire vakantiebestemmingen onder Nederlanders.

Ontdek Spanje... laat je inspireren door alle informatie op deze Ecademy!

 

Bestemmingen
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn
afbeelding van TravEcademy

TravEcademy

2 maanden geleden

Nieuwe campagne 'Je verdient Spanje'

Voorbereiding op reactivering van de toeristische sector

Spanje heeft de nieuwe campagne 'Je verdient Spanje' gelanceerd met als doel de positie van Spanje wederom als favoriete vakantiebestemming te plaatsen in de voornaamste toeristische uitgaande markten.

De minister van Industrie, Handel en Toerisme, Reyes Maroto, en de directeur-generaal van Turespaña, Miguel Sanz, hebben de campagne 'Je verdient Spanje' (Te mereces España) gepresenteerd aan de vertegenwoordigers van de Spaanse toeristische sector en de nationale en internationale media. De campagne is bedoeld om de positionering van Spanje als de belangrijkste vakantiebestemming van de belangrijkste uitgaande markten (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, België, Zweden, Nederland en Polen) te versterken en speelt in op de uitzonderlijke situatie veroorzaakt door de pandemie.

Het doel van deze campagne is om internationale toeristen aan te trekken door drie weerstanden te overwinnen: de beslissing om te reizen, dit te doen door naar het buitenland te reizen en tot slot Spanje als vakantiebestemming te kiezen.

De campagne die loopt van mei tot juli zal voornamelijk digitaal zijn via de sociale media. De lancering van de campagne in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland naast advertenties in de belangrijkste kranten en in reis- en lifestylemagazines gepaard gaan met digitale buitenreclame (abri´s, mupi´s), op autobussen en op gigantische billboards op karakteristieke plaatsen.

De campagne zal zich richten op verschillende doelgroepen (jongeren, volwassenen, gezinnen en senioren) in combinatie met diverse toeristische aspecten van Spanje, zoals zon en strand, de pelgrimsroute Camino de Santiago, steden of binnenland en natuur.

Kijk hier voor meer informatie.

 

Tijdens de officiële presentatie, welke plaatsvond in de Parador van Alcalá de Henares, onderstreepte de minister dat Spanje er klaar voor is om weer open te gaan en iedereen te ontvangen die zichzelf een perfecte vakantie cadeau wil doen na een van de slechtste jaren. De minister van Toerisme benadrukte de noodzaak om vertrouwen en veiligheid aan de reiziger te bieden. Hij verzekerde: 'Internationale toeristen kunnen hun vakantie in Spanje al plannen, omdat ons land een garantie is voor veiligheid en kwaliteit en beschikt over een breed en divers toeristisch aanbod dat reizigers die voor Spanje kiezen de beste ervaring garandeert, vooral tijdens de zomerperiode vanwege de uitstekende zon- en strandbestemmingen'.

Reyes Maroto herinnerde eraan dat - als alles volgens plan verloopt - in juni het digitale groene certificaat in werking zal treden om het reizen binnen de Europese Unie (EU) makkelijker te maken. 'Dit certificaat, samen met een spoedig verloop van het vaccinatieproces, zal zekerheid aan de internationale reiziger overdragen en Spanje presenteren als een veilige bestemming'.

De campagne die door Turespaña is ontwikkeld, heeft tot doel de reiziger niet alleen een gevoel van rust te brengen, maar ook plezier en zorgeloosheid na alles wat men heeft doorgemaakt tijdens de pandemie. De minister beklemtoonde de noodzaak om het doorbreken van de psychologische barrière die is ontstaan door de pandemie, waardoor veel mensen besluiten de vakantie in eigen land door te brengen en niet naar het buitenland te reizen, aan te moedigen. 'Je verdient Spanje staat synoniem voor vertrouwen, veiligheid en kwaliteit, drie eigenschappen die reizen naar ons land aanmoedigen', benadrukte zij.

Miguel Sanz, algemeen directeur van Turespaña, benadrukte dat 'deze campagne is ontworpen rekening houdend met de belangrijkste factoren die als springplank kunnen dienen om de wens om te reizen en meer specifiek naar Spanje te reizen, opnieuw te activeren, voornamelijk onder degenen die al ooit ons land hebben bezocht. Het is een campagne die gericht is op een snel en intens herstel van de internationale toeristische activiteit deze zomer'.

Bestemmingen
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn