Alles voor de ZRA

Dit is dé plek voor alle zelfstandig reisadviseurs van Nederland. Hier kun je terecht voor leuke tips en tricks speciaal voor ZRA’s, je vindt er het laatste nieuws uit de branche én je leest er alles over de spannende ZRA Verkiezing die jaarlijks plaatsvindt. Een verkiezing waarin je kunt strijden om de titel, maar ook talloze creatieve mogelijkheden krijgt om je ‘company’ naar een hoger niveau te tillen.

Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn
afbeelding van TravEcademy

TravEcademy

1 maand geleden

Betere tijden komen, en dat wil ik uitstralen

MRA Monique Talsma

Monique Talsma, MRA bij TUI at Home, had door de coronacrisis ineens zeeën aan tijd. Maar stilzitten was geen optie. Talsma bestelde meters satijnkoord en pakte een oude hobby op: het knopen van armbanden. Dat bleek een groot succes. In een interview met TravMagazine: ‘Het was een pure gok, maar mijn gevoel zei: gewoon doen.’

‘Naast mijn MRA-schap ben ik online-marketeer bij VVV Schiermonnikoog én trouwambtenaar op het mooiste plekje van de wereld. Als reisagent ben ik er voor mijn klanten, maar sinds corona werk ik thuis voor de VVV. Dit betekent dat ik elke dag een dagdeel aan het werk ben, want de laptop staat hier bijna 24/7 aan. De tijd die ik normaal besteed aan het uitzoeken en boeken van vakanties, de reisbescheiden klaarmaken en zorgen dat mijn klanten onbezorgd op vakantie zijn, is helemaal weg. En de huwelijken gaan niet door vanwege corona. Dus had ik ineens zeeën aan tijd. Maar stilzitten is niets voor mij.

Daarom heb ik mijn oude hobby opgepakt, het knopen van armbanden met als basis satijnkoord, waxdraad en paracord. Een aantal voorbeelden had ik op mijn Facebook-pagina gezet met daarbij de tekst ‘Armbandje al dan niet met een Schier(s)e touch’. Deze touch was een cabochon met onze prachtige vuurtoren of de vlag van Schiermonnikoog. Vaste gasten, ex-eilandbewoners, maar ook eilanders hoorden van mijn tijdverdrijf. Allemaal via social media en mond-tot-mondreclame. Er kwamen steeds meer kleuren draad en bedels bij. Sindsdien ben ik elke dag aan het knopen. Voor mezelf had ik een blauw koord aan een cabochon gehangen met een TUI-smile als afbeelding. De foto van die armband heb ik naar Jeroen Otto van TUI geappt met de vraag of misschien meer collega’s het leuk zouden vinden om er eentje te dragen. Een gesprek met Ingeborg van Keken van marketing volgde om het wat groter aan te pakken.

Samen 
Uiteindelijk heb ik via social media het armbandje in de markt gezet. Ik hoopte dat het ook in de smaak zou vallen bij mijn TUI at Home-collega’s. En dat deed het. Mijn Facebook-pagina ontplofte en collega’s uit het hele land waren net zo enthousiast. De armband staat voor trots op TUI en dat we #samensterk zijn in deze enorme crisis waar we als branche middenin zitten. Samen gaan we deze crisis overleven.’

Lees het volledige interview met Monique Talsma hier.

Overig
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn