Alles voor de ZRA

Dit is dé plek voor alle zelfstandig reisadviseurs van Nederland. Hier kun je terecht voor leuke tips en tricks speciaal voor ZRA’s, je vindt er het laatste nieuws uit de branche én je leest er alles over de spannende ZRA Verkiezing die jaarlijks plaatsvindt. Een verkiezing waarin je kunt strijden om de titel, maar ook talloze creatieve mogelijkheden krijgt om je ‘company’ naar een hoger niveau te tillen.

Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn
afbeelding van TravEcademy

TravEcademy

1 maand geleden

Nieuw ZRA-duo

‘Juist nu belangrijk om je te laten zien’

‘Je moet wel gek zijn om in deze tijd een reisbedrijf te beginnen.’ Zo kondigden Sylvia Wassink en Ilona Vergeer vorige week aan dat zij per 1 mei als duo bij TUI at Home aan de slag gaan. ‘Wij gaan er vanuit dat er een moment zal komen dat iedereen langzaamaan weer begint met nadenken over de vakantie en dan moeten wij voor ze klaar staan.’

Jullie zeiden het zelf al, je moet wel gek zijn om in deze tijd een reisbedrijf te beginnen… Maar waarom nu toch wel?
‘Misschien zijn wij gewoon ook wel een beetje gek… Nee, alle gekheid op een stokje; juist in deze tijd vinden wij het belangrijk om onszelf te laten zien aan onze toekomstige klanten.
De knoop was natuurlijk ook al doorgehakt vóór de coronacrisis, maar we wilden dit sowieso doorzetten omdat dit onze passie is. Daarbij gingen we er ook al vanuit dat de eerste maanden een periode zou zijn van onszelf ‘voorstellen’ en dat er nog niet zoveel geboekt zou gaan worden, aangezien onze klanten ons eerst moeten kunnen vinden.
We zijn ons er natuurlijk van bewust dat deze tijd nu langer duurt dan in eerste instantie gedacht, maar dat weerhoudt ons zeker niet om er vol voor te gaan en onze toekomstige klanten al wel lekker te inspireren voor de toekomstige mooie reizen. En daarbij te laten zien wat onze kracht is, wat de kracht is van de zelfstandig reisadviseur: korte lijntjes, snel en persoonlijk contact. Wij verwachten dat aan dit persoonlijk contact alleen maar meer waarde wordt gehecht na deze crisis. Daarbij hebben wij nu de tijd om onze social media en website goed in te richten. Iets wat in de ‘normale’ tijd misschien snel een beetje op de achtergrond verdwijnt en plannen uit te werken die we in de toekomst willen uitvoeren.

Wat doen jullie nu?
‘Sylvia is bijna 19 jaar werkzaam in de reiswereld en Ilona ruim 13 jaar. Samen hebben we dus heel wat ervaring. Veel mensen kennen ons al als team, omdat we ook al ruim 13 jaar met heel veel plezier samenwerken bij een reisbureau in Winterswijk. We kunnen wel zeggen dat wij het gezicht zijn van ons kantoor. Deze maand zullen wij onze werkzaamheden daar gaan afronden zodat we per 1 mei ons volledig kunnen richten op het opbouwen van ons eigen reisbedrijf.’

Waarom zijn jullie zo’n goed duo?
‘Omdat wij precies weten wat we aan elkaar hebben, beide heel erg veel (reis)ervaring hebben, de service naar onze klanten enorm hoog in het vaandel staat en natuurlijk omdat we altijd ongelooflijk veel lol hebben samen en elkaar goed aanvoelen en -vullen. Dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste om goed samen te kunnen werken.’

Jullie hebben er duidelijk vertrouwen in. Hoe komt dat zo?  
‘Natuurlijk hebben wij er het volste vertrouwen in, anders zouden we er niet aan beginnen. Wij gaan er vanuit dat er een moment zal komen dat iedereen langzaamaan weer begint met nadenken over de vakantie en dan moeten wij voor ze klaar staan. Mensen zullen het ook dan eerst weer een beetje spannend vinden om te gaan boeken en te reizen, dus wij willen er dan voor ze zijn om alle vragen te beantwoorden. En uiteindelijk natuurlijk de leukste vakanties en mooiste reizen voor ze uit te zoeken. Uiteraard hadden we allerlei leuke dingen op de planning staan die we voor nu nog even uit moeten stellen, maar dat komt allemaal goed.’

Waarom hebben jullie voor TUI at Home gekozen?
‘Wij kennen TUI uiteraard al jaren. Niet alleen wij, maar ook onze klanten kennen de naam TUI en dat wekt vertrouwen. Dat is natuurlijk wat je wil als startende ondernemer. Veel Winterswijkers en mensen uit de omliggende plaatsen kennen ons al en hebben vertrouwen in ons als reisadviseuses. Als TUI zijn naam aan ons koppelt, denken wij dat dit onze toekomstige klanten alleen maar meer vertrouwen geeft. Zo kunnen wij onze klanten de zekerheid bieden waar ze, zeker in deze tijd, zo naar op zoek zijn en dat vinden wij heel belangrijk.’

Hoe zien jullie de toekomst voor je?
‘Het klinkt misschien gek op dit moment, maar wij zien de toekomst nog altijd zonnig en positief in. We beginnen in een uitdagende tijd, dit zijn we ons zeker bewust. Maar daardoor hebben wij ook het volste vertrouwen dat het hierna alleen maar weer beter gaat worden. We hebben er super veel zin in om te starten en kijken natuurlijk heel erg uit naar onze eerste boekende klanten. Deze manier van denken laat denk ik ook wel duidelijk zien hoe wij zijn. We gaan altijd uit van het positieve.’

foto: Ilona Vergeer (l) en Sylvia Wassink (r).

Overig
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn