afbeelding van TravEcademy

TravEcademy

2 weken geleden
15 apr

Webinar Authentieke Outdoor Ervaringen in Peru

PROMPERU houdt op donderdag 15 april (15.00 uur) een webinar voor de Nederlandse en Duitse reisbranche. Dat gebeurt in samenwerking met twee partners gespecialiseerd in natuur, outdoor en ‘community based tourism’. De partners zijn Qhispikay (glamping en Cusco) en Rainforest Expeditions (Amazone lodge en touroperator).

Duurzaamheid wordt beschouwd als dé reistrend bij uitstek voor het tijdperk na corona. In Peru zijn natuurreizen en mensgericht toerisme altijd erg populair geweest - de perfecte basis voor een succesvolle en groene herstart van het toerisme in het Zuid-Amerikaanse land. Want van de Andes tot de Amazone heeft Peru talloze soortgelijke ervaringen te bieden. Juist deze duurzame en mensgerichte ervaringen temidden van de natuur zijn ook het onderwerp van een webinar op 15 april 2021. De webinar wordt aangeboden in samenwerking met twee Peruaanse bedrijven, Qhispikay, een aanbieder van glamping in Cusco, en Rainforest Expeditions, een lodge en touroperator in het Amazonegebied.

Geïnteresseerde touroperators en reisagenten krijgen waardevolle informatie over authentieke outdoor ervaringen in Peru en een schat aan tips en informatie van insiders.

Webinar details

  • Webinar: Authentieke Outdoor Ervaringen in Peru
  • Donderdag, 15 April, 2021, 15:00 uur

Je kunt je hier registreren.

Sprekers:

  • PROMPERU: Claudia Zakrzewski, Coördinator voor Europa
  • Qhispikay (Duurzaam Glamping in Cusco): Isaias Mendoza, mede-oprichter
  • Rainforest Expeditions (Amazon Lodge en Tour Operator): Pierina Carranza, regenwoud-specialist

De voertaal tijdens de webinar is Engels.

Aan het einde van de webinar wacht er voor alle deelnemers een verrassing.

Promotieactiviteiten PROMPERU
In 2019 telde Peru 36.526 Nederlandse toeristen. Dat aantal neemt jaarlijks toe. Een van de ‘post-covid’ reistrends laat een groeiende interesse in verantwoord reizen zien, waarbij een positieve bijdrage voor de lokale gemeenschap steeds belangrijker wordt. Peru biedt deze authentieke reiservaringen van de Andes tot het Amazonegebied, zegt het verkeersbureau.

Peru gaat werk maken van de Nederlandse markt. Het verkeersbureau van het Zuid-Amerikaanse land heeft hiervoor o.a. een Nederlandstalige Facebook-pagina gelanceerd met foto’s, video’s en tips om consumenten en reisagenten te inspireren. PROMPERU, de organisatie ter bevordering van export en toerisme van Peru, wil hiermee de Nederlandse markt verder ontwikkelen. ‘Het duurt nog even voor het segment verre reizen weer op gang komt, maar dit is alvast een positief signaal’, zegt Gerdri ten Dolle van toeristisch communicatiebureau CommuniGate, die is aangesteld als community manager van de Facebook-pagina.

Naast de Facebook-pagina staan verschillende andere promotieactiviteiten op de planning, zoals de internationale toeristische campagne Dream then travel, de lancering van een website voor reisaanbiedingen en promoties en nieuwe campagnes, die toekomstige reizigers meenemen naar het land van Inca’s en wereldwonder Machu Picchu. 

Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn