Reisbureau van het Jaar

Verkiezing

De Verkiezing Reisbureau van het Jaar nodigt ambitieuze reisondernemers uit te strijden om de provinciale titel, waarbij onderweg alle facetten van de deelnemende bedrijven kritisch worden bekeken.

Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn
afbeelding van TravEcademy

TravEcademy

3 maanden geleden

Column: waarom zou je niet meedoen?

Theo de Reus, hoofdredacteur van TravMagazine, bezocht samen met juryleden Edwin Lohman (RIU Hotels) en Bart Meijer (Vakantiebeurs) de reisbureaus in Brabant en Limburg die waren doorgedrongen tot de finale van de verkiezing Reisbureau van het Jaar 2018.

Dat waren niet de eerste de beste kantoren, want ze hadden niet voor niets de finale bereikt.  Het waren zowel individuele kantoren als reisbureaus die tot een keten behoorden. Gemene deler: het enthousiasme van de medewerkers. In elk kantoor werden we met open armen ontvangen. Natuurlijk, het ging tenslotte om de jury van een belangrijke verkiezing, maar de aanwezige kennis was bovengemiddeld en vragen van de twee juryleden over plannen en strategie werden zonder aarzelen beantwoord. Dit waren duidelijk de betere kantoren, waarvan het merendeel eerder aan de verkiezing had meegedaan.

Inmiddels is de inschrijving voor de verkiezing Reisbureau van het Jaar 2019 van start gegaan. Ik kan geen reden bedenken om niet mee te doen. Natuurlijk, je moet er wel wat voor doen, maar er is geprobeerd de investering in tijd zo beperkt mogelijk te houden. Zo is het populaire onderdeel the battle teruggebracht naar een dag en wordt deze in Nederland gehouden.
De verkiezing Reisbureau van het Jaar is bij uitstek geschikt als momentopname, om te zien waar je als team staat en welke koers je wilt varen. Behalve nieuwe inzichten, en daardoor kans op meer omzet en rendement, levert meedoen alleen al veel exposure op richting klanten en potentiële klanten. Dat kun je zelf stimuleren. Waarom zou je als deelnemer niet een simpele banner voor het raam hangen, met de tekst: deelnemer verkiezing Reisbureau van het Jaar. Het simpele feit dat je zo’n prestigieuze verkiezing meedoet, wekt vertrouwen bij de klant en straalt zelfvertrouwen uit.

En dan nog een niet onbelangrijk detail: de VIP winnaarsreis gaat volgend jaar naar Maleisië. Als dat geen reden is om mee te doen… De jury komt trouwens ook volgend jaar weer bij de finalisten langs. Ik kijk er nu al naar uit.
Meedoen? Klik hier.

Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn