TUI Nederland

TUI Nederland is marktleider in de Nederlandse reisbranche. Zij bieden vakanties aan via hun reismerken TUI, Holland International, Kras, Wedding Unlimited en Extravacanza. TUI is daarnaast ook de naamgever van hun eigen luchtvaartmaatschappij, TUIfly.

Touroperators, Zakenreizen
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn
afbeelding van TravEcademy

TravEcademy

1 week geleden

Fair Travel; volgende stap naar een duurzamere reiswereld

Fair Friday in plaats van Black Friday

Fair Travel, de pakketreis die TUI Nederland in maart van dit jaar lanceerde en waarmee de reiziger samen met TUI bijdraagt aan een eerlijke vakantie met een positieve impact, heeft al ruim 100.000 ‘Fair Travellers’ opgeleverd. 100.000 reizigers die zelfs in een lastig reisjaar, bewust gekozen hebben voor een duurzamere vakantie. Vakanties waarbij het op geen enkel vlak ontbreekt aan comfort maar waarmee je wel bijdraagt aan de ontwikkeling van de lokale gemeenschap en economie, je verblijft in een accommodatie met een eco-label en investeert in verduurzaming van mobiliteit. Als het aan TUI ligt, blijft dit aantal de komende jaren verder groeien. Doordat steeds meer mensen voor een Fair Travel reis kiezen, maar ook door het product in meer TUI landen aan te gaan bieden en het Fair Travel productaanbod verder uit te breiden.

Duurzaamheid is en blijft een belangrijk speerpunt van de reisorganisatie. Met de duurzaamheidstrategie ‘Better Holidays Better World’ zijn de afgelopen jaren al behoorlijke stappen gezet in het verder verduurzamen van de eigen organisatie en de vakanties die worden aangeboden. Fair Travel is een volgende stap op weg naar een duurzamere reiswereld.

Resultaten ‘Better Holidays, Better World’
Ruim 3 miljoen reizigers uit Nederland en België verbleven sinds 2015 in een duurzame accommodatie. In vijf jaar tijd werd er 60% minder papier gebruikt, daalde het energieverbruik in de kantoren en winkels met 35% en nam de CO₂- uitstoot bij TUI fly af met 1,7%. En in die periode droegen TUI Nederland en België samen ruim 1,7 miljoen euro bij aan TUI Care Foundation, de corporate foundation van TUI Group. Dat zijn in het kort de voornaamste resultaten van de duurzaamheidstrategie 2015-2020 in Nederland en België. Het ene meer succesvol dan het andere, uiteraard ook als gevolg van de wereldwijde pandemie die de reiswereld inmiddels al bijna twee jaar in zijn greep houdt.

Fair Travel
Maar ook in coronatijd heeft de reisorganisatie oog gehouden voor duurzaamheid. Het Fair Travel concept dat TUI midden in de coronapandemie lanceerde, borduurt voort op de ‘Better Holidays Better World’ strategie en de ambitie om meer mensen duurzamer te laten reizen. En niet alleen in Nederland. Het concept is eerder deze maand ook in België gelanceerd. Bij een Fair Travel reis zit in de reissom een bijdrage van €2,- per persoon ingecalculeerd. TUI verdubbelt die bijdrage tot €4,- per persoon. De helft van het totale bij elkaar gebrachte bedrag wordt via TUI Care Foundation besteed aan projecten die de lokale economie en bevolking op vakantiebestemmingen steunen. De andere helft wordt geïnvesteerd in projecten die bijdragen aan de verduurzaming van mobiliteit.

Fair Friday
Om Fair Travel extra in het zonnetje te zetten doopte TUI Nederland Black Friday onlangs om tot Fair Friday. Om juist op een dag van stuntprijzen en kortingen consumenten erop te wijzen dat het ook anders kan. Gedurende deze hele Fair Friday week geeft TUI extra voordeel op duurzamere vakanties. Arjan Kers, General Manager TUI Nederland: “Dat in een jaar waarin reizen niet vanzelfsprekend is, toch al ruim 100.000 mensen een Fair Travel reis boekten, is een fantastisch resultaat. Hieruit blijkt dat niet alleen wij maar ook onze klanten zich ervan bewust zijn dat we met elkaar iets zuiniger moeten zijn op de wereld en dus ook iets bewuster op vakantie moeten gaan. Ik hoop dat we met deze Fair Friday-actie nog meer mensen inspireren een Fair Travel reis te boeken.”

Touroperators
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn